Een allergie wordt (soms) opgebouwd. Het begint met een lichte intolerantie en als je daar aandacht voor hebt (en weet waartegen je een allergie aan het ontwikkelen bent) kan het onder controle houden door weinig van het product te gebruiken. Houd je geen rekening met je intolerantie kan je bij het gebruik van dat specifieke product een grens over gaan en dan heb je een allergie.
Het beste is het product niet meer te gebruiken tot je lichaam 'schoon' is en dan na verloop van tijd weer héél voorzichtig een beetje te nemen. Je kan de hoeveelheid daarna weer opvoeren totdat je lichaam aangeeft dat je aan je tax zit.
Sterkte en succes, ik hoop dat je er baat bij zult hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat heeft met je immuunsysteem te maken
net zoals kinderen over een bepaalde allergie heen kunnen groeien kun je ook ineens een allergie krijgen om dat je imuunsysteem minderis geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is bizar, maar het gebeurt. Mensen die altijd de hele zomer door aardbeien eten, kunnen er van de ene op de andere dag allergisch voor worden. Ons immuunsysteem is wispelturig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook sinds dit jaar allergisch geworden voor veel fruit en met noten had ik laatst ook last. Ik denk dat het aan het fruit licht. Fruit van tegenwoordig wordt gekweekt op kunstmest, ziet in hun leven geen straaltje zonlicht, is zo genetisch doorgefokt dat het drie keer zo snel rijp is dan normaal en wordt volgespoten met het meest chemische gif wat je kan indenken. Ik denk dat bij veel mensen het lichaam zegt, ja dagggg dit is puur gif.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een allergie kan spontaan ontstaan, en je kunt er ook spontaan overheen groeien. Alleen al door aan jouw allergie te denken begin ik te niezen bij de gedachte aan mijn allergie :)
Dus ja het kan opeens ontstaan.